Przez ten czas samorządy chcą się w pełni przygotować do zmian. Od 1 marca w Kraśniku i okolicznych miejscowościach powstanie łącznie 19 nowych tras autobusowych.
O szczegółach mówi Sylwia Łukasik, dyrektor biura związku komunikacyjnego:
Będzie to 19-ście linii autobusowych, z tym że na początku ruszy 17-ście. Linia do Dąbrowy-Bór ruszy dopiero po zakończeniu przebudowy ulicy Budzyńskiej. Łącznie przewozy autobusowe obejmą swoim zasięgiem teren ponad 20 miejscowości. Na terenie wspomnianych gmin, członków związku, a planowana długość linii komunikacyjnych to ponad 350 km. Operatorem związku na 15 liniach będzie MPK, natomiast 4 linie komunikacyjne zaopatrzy dwóch przewoźników prywatnych. Teren związku został podzielony na 2 strefy, strefę miejską i strefę poza miejską. W strefie miejskiej, z jednym wyjątkiem dotyczy biletu rodzinnego w ramach programu Kraśnik wspiera rodziny 3 plus, stawki zostały ustalone na poziomie tych, które dotychczas obowiązują w komunikacji miejskiej, której organizatorem jest Miasto Kraśnik. Natomiast nadal będą również obowiązywać wszelkie ulgi inne obowiązujące dotychczas.
Kraśnik zostanie lepiej skomunikowany z sąsiednimi gminami - mówi burmistrz Kraśnika, Wojciech Wilk:
Bardzo ważne jest, aby w dobrych warunkach podróżowali zarówno kraśniczanie jak i mieszkańcy okolicznych gmin, stąd też idea powołania Powiatowo-Gminnego Związku Komunikacyjnego Ziemi Kraśnickiej. Związek ten swoją faktyczną działalność rozpocznie 1 marca bieżącego roku. Dzięki związkowi powstanie bardziej rozbudowana siatka połączeń, co spowoduje lepsze skomunikowanie z okolicznymi gminami.
Głównym operatorem związku komunikacyjnego jest MPK Kraśnik, które do tej roli przygotowuje się już od wielu miesięcy. Przez ten czas stale powiększa się tabor spółki. W planach jest też zakup kolejnych pojazdów.