MPK od początku tego tygodnia dowozi pracowników do kraśnickiej fabryki. Przewóz pracowniczy, jest możliwy jedynie po zgłoszeniu i dopisaniu się do listy.
Pracownicy FŁT mają pierwszeństwo w miejscach na pokładzie przewozu, ale korzystać z niego mogą także pracownicy innych zakładów. W ramach porozumienia z pracownikami kraśnicka FŁT pokrywa połowę kosztów biletu, a linia kursuje od poniedziałku do piątku.
O szczegółach mówi nam Maksym Bratko, dyrektor MPK Kraśnik do spraw eksploatacji i rozwoju:
Jest to przewóz pracowniczy. On funkcjonuje na zasadzie przewozu okazjonalnego, czyli to jest przewóz regularny, specjalny. Z takiego przewozu mogą skorzystać pracownicy fabryki, którzy mają dopłatę 50% do wysokości ceny biletu ale również mogą się do niego dopisać inni pasażerowie. Na przykład pracujący w okolicznych zakładach.
Jest to program pilotażowy. Jeżeli wymagana grupa osób niezbędna do zachowania rentowności połączenia się nie znajdzie w perspektywie kilku miesięcy to będziemy albo tę trasę modyfikować, albo po prostu będziemy zmuszeni ją zawiesić, ale na ten moment nie ma takich planów.
Monitorujemy po prostu tę frekwencję. Liczymy, że to się wszystko rozwinie, bo z dnia na dzień tych pasażerów przybywa. No, ale też nie możemy wykluczyć takiego scenariusza, że nie dobijemy do tego poziomu osób, który zapewni próg rentowności połączenia.
Przy pełnej trasie próg rentowności wynosi 70 osób. Jeżeli nie uda się na stałe osiągnąć takiego poziomu, to linia pracownicza może zostać zawieszona.
Trasa przejazdu linii:
Kraśnik - Lasy - Pułankowice Stacja - Rudnik Szlachecki - Wólka Rudnicka - Zdrapy - Wilkołaz Stacja - Wilkołaz Kościół - Wilkołaz Trzeci - Zalesie - Ewunin - Ostrów - Popkowice - Zadworze - Józefin - Zakącie - Leszczyna - Skorczyce - Zakościelne - Mikuszewskie - Bęczyn - Urzędów - Kraśnik Brama FŁT.