Radny zwraca uwagę na to jak mnogość reklam i banerów szpeci miejski krajobraz.
Uchwała, którą proponuje to narzędzie, pozwalające samorządom regulować m.in. zasady umieszczania reklam, szyldów, ogrodzeń czy małej architektury.
Paweł Cieliczko argumentuje, że taka regulacja jest potrzebna, aby poprawić estetykę i spójność wizualną centrum miasta, które pełni ważną rolę reprezentacyjną:
Uchwała krajobrazowa pozwoli nam zapanować nad tym nieładem w pewnych miejscach, który jest, nad umieszczaniem tych niektórych napisów gdzieś w przestrzeni naszego miasta. O to bym prosił. Tam dzieją się różne rzeczy z tymi reklamami. Myślę, czasami przejeżdżając przez to miasto zastanawiam się, czy każdy, kto ma jakąś wolną powierzchnię, nie ma co robić i wkłada tam reklamę wszystkiego praktycznie. Nawet obiektów, które już nie istnieją od wielu, wielu lat i dalej te reklamy wiszą. Także to naprawdę mielibyśmy pole do popisu.
Radny zwracał też uwagę na potrzebę zasadzenia drzew w Starym Kraśniku czy przeprowadzenie kilku drobnych inwestycji promujących miasto.