Przypomnijmy, że na początku roku spółka unieważniła jeden z przetargów, gdyż oferta, która wpłynęła przewyższała finansowo możliwości MPK.
Teraz wiemy, że swoje oferty złożyły już dwie firmy.
Czym będą wyróżniać się nowe autobusy? O tym mówi Maksym Bratko, dyrektor MPK do spraw eksploatacji i rozwoju:
Będą to pojazdy fabrycznie nowe, niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone we wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, zapewniające zasięg około 300 km na jednym ładowaniu. Ładowarki będą o mocy 80 kilowatów, dwustanowiskowe, zainstalowane na zajezdni. Czas ładowania pojazdów po zjeździe, gdy zużyją baterie do minimalnego poziomu, to będzie około 5-6 godzin, czyli w nocy spokojnie zdąży się naładować. Natomiast szybkim prądem, gdy podłączony będzie jeden autobus, to około 2,5 godziny.
Elektryczne autobusy w Kraśniku są już coraz bliżej. Wstępnie miałyby kursować po mieście w 1 kwartale 2024 roku.