Dzięki takiemu testowaniu kierowcy są w stanie przyzwyczaić się do nowego wyposażenia w pojazdach.
O szczegółach mówi dyrektor do spraw eksploatacji i rozwoju MPK w Kraśniku, Maksym Bratko:
Te testy prowadzimy ze względu na to, że firma Man wygrała przetarg na dostawę 4 autobusów elektrycznych do kraśnickiego MPK. Właśnie takie pojazdy w naszej firmie zagoszczą po nowym roku, aczkolwiek będą to modele 10,5 metrowe tej samej rodziny, co wspomniany testowany autobus przegubowy. Dzięki temu, że jest to ta sama rodzina pojazdów, kierowcy mogą się nauczyć obsługi panelu obsługi pulpitu, funkcji tych autobusów, różnych klap, przełączników, gdzie co się znajduje, jak również może podejrzeć warsztat i przygotować się w jakiś sposób na te autobusy.
Testujemy ten autobus przegubowy również z uwagi na fakt, że wiemy, iż na niektórych naszych kursach występuje bardzo duże obłożenie. Jeszcze kilka lat temu autobus przegubowy w Kraśniku to byłaby abstrakcja. W 2015 roku firma w ogóle nie dysponowała autobusami nawet 12-metrowymi, a co mówić o autobusie przegubowym. Dzisiaj wiemy, że takie kursy jak 6:55 czy 14:18 z ulicy Racławickiej to są kursy, gdzie nawet autobus 12-metrowy jest zapełniony.
Przegubowy autobus będzie kursował po kraśnickich ulicach do końca tego tygodnia. Na pokład może zabrać nawet 124 pasażerów.
Polecany artykuł: