Jak zapewnia burmistrz, zmiana przebiegu drogi wojewódzkiej będzie miała duży wpływ na otworzenie terenów w okolicy osiedla Piaski na wielorodzinne budownictwo mieszkaniowe.
Burmistrz Kraśnika, Wojciech Wilk wymienia także inne pozytywne aspekty tej inwestycji:
— Obwodnica w znaczący sposób zmieni układ komunikacyjny, udrożni ruch na ul. Urzędowskiej, skróci przejazd między różnymi częściami miasta, umożliwi lepsze połączenie z obecną drogą krajową i budowaną ekspresówką. Jestem przekonany, że dzięki temu Kraśnik będzie atrakcyjniejszym miastem do inwestowania, co przełoży się na poziom życia mieszkańców.
Mniej pozytywne, ale nieuniknione będą utrudnienia dla pieszych i kierowców. Już 9 marca dla ruchu całkowicie zamknięta będzie ulica Urzędowska. W związku z tym zostanie wprowadzona zmiana organizacji ruchu:
Dla pojazdów do 7 ton:- do dzielnicy fabrycznej przez – ul. Graniczną, ul. Krasińskiego, ul. Słowackiego;- do dzielnicy starej przez – ul. Słowackiego, ul. Krasińskiego, ul. Graniczną.
Dla pojazdów powyżej 7 ton:- do dzielnicy fabrycznej przez – ul. Nadstawną (światła przy SP nr 3), Wyżnicę Kolonia, Wyżnicę, Wyżniankę, Wyżniankę Kolonia, ul. Krasińskiego, ul. Słowackiego;- do dzielnicy starej przez - ul. Słowackiego, ul. Krasińskiego, Wyżniankę Kolonia, Wyżniankę, Wyżnicę, Wyżnicę Kolonia, ul. Nadstawną (światła przy SP nr 3)
Inaczej pojadą także autobusy komunikacji miejskiej:
W kierunku ul. Racławickiej miejskie autobusy będą kursować trasą: Urzędowska (przystanek ROD Marzenie) – Graniczna – Łącznik do al. Młodości – Konopnickiej – Słowackiego – Urzędowska – Skrzyżowanie FŁT (powrót na dotychczasowe trasy). W kierunku dzielnicy lubelskiej autobusy pojadą trasą: Skrzyżowanie FŁT – Urzędowska – Słowackiego – Konopnickiej – Łącznik do Granicznej – Graniczna – Urzędowska (przystanek ROD Marzenie, powrót na dotychczasowe trasy).