Spółka złożyła wniosek o dofinansowanie do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Projekt zakłada także organizację szkoleń dla kierowców.
Maksym Bratko, dyrektor do spraw eksploatacji i rozwoju MPK w Kraśniku szczegółowo wyjaśnia co zakłada złożony projekt:
— Chcielibyśmy zakupić 4 autobusy elektryczne, 2 krótsze i 2 dłuższe. Dlatego, że takie autobusy są wpisane jako autobusy do wymiany po zakupie tych nowych, co było wymogiem projektu. Staraliśmy się ten wniosek skonstruować w taki sposób, żeby wymienić te autobusy najbardziej wyeksploatowane i najmniej przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Te autobusy, które chcielibyśmy zakupić to będą pojazdy niskopodłogowe, klimatyzowane, monitorowane, o zasięgu co najmniej 200 kilometrów i ładowane wtyczką.
MPK w Kraśniku liczy także na wsparcie z funduszy norweskich. Dzięki tym środkom możliwe byłoby otwarcie linii na trasie Stróża-Kraśnik-Urzędów.