Urzędnicy uruchomili platformę e-usług, dzięki której można m.in. złożyć wniosek, sprawdzić ewentualne zobowiązania wobec gminy albo elektronicznie dokonać płatności.
O szczegółach mówi wójt Marcin Gąsiorowski:
W zeszłym roku wymieniliśmy oprogramowanie dziedzinowe w urzędzie, także mogliśmy docelowo udostępnić mieszkańcom coś takiego, jak właśnie te usługi cyfrowe, a więc przynajmniej będzie można sobie, ze strony mieszkańca, po spełnieniu pewnych warunków albo pobraniu tutaj loginów z urzędu gminy, albo też logując się już ogólnie dostępnymi profilami zaufanymi czy przez mObywatela wejrzeć w swoje zobowiązania w stosunku do gminy. Myślę, że te usługi z czasem będą też rozszerzane. Bo platforma będzie to umożliwiała.
By korzystać z tych i innych e-usług wystarczy wejść na stronę: cyfrowe.dzierzkowice.pl i założyć konto.
Gmina nie wyklucza rozszerzenia usług, z których będzie można skorzystać na portalu.